2011. november 5., szombat

Újrahasznosított karácsonyi díszek


Már korábban is írtam, hogy foglalkoztat az újrahasznosíthatóság kérdése, és szívesen készítek olyan dolgokat, aminek az alapanyagát a kukától mentettem meg. Pár éve a Kreatív központ oldalán találtam egy nagyon jó ötletet arra, hogyan is használhatom fel például a rossz CD-ket, és DVD-ket. Persze ha éppen nincsen selejtünk az sem baj mert ugyanúgy használhatjuk a hengeres tokokban, alátétként használt átlátszó műanyag lapokat is.
Én karácsonyfadíszeket készítettem belőlük, mert a sűrű fa ágait nagyszerűen lehúzzák, és igazán jól mutatnak, mikor a fa fényei megvilágítják őket. Ezenfelül jó kis családi program lehet, míg elkészülnek. 

Persze helyenként változtattam a leírtakon, megkönnyítve a saját dolgomat:
* Nem ragasztom a felfüggesztő szalagot, hanem kifúrom a lemezeket, és abba fűzöm bele a szalagot. (6-7 darabot fúrtam egyszerre így nem törtek/repedtek el. Persze aki biztosra akar menni, vagy csak 1-2 darabot szeretne fúrni, az vékony OSB lap közzé is teheti a CD-ket.) Az elején még én is ragasztottam a felfüggesztést, de sok volt vele a macera. Csúszkáltak össze-vissza, könyékig ragasztós lettem, és ha nem fogtunk be elég nagy darabot a lemez súlya lehúzta, és elengedett a szalag. Ha pedig túl nagy részt ragasztottam be, a szalvéta mintája zavaróan puklis lett.
* Nem akrilfestékkel kentem le a lemezeket, (azt nekem a decoupage ragasztó felszedte, függetlenül attól hogy mennyi ideig száradt előtte, vagy milyen festékes használtam ) hanem egy formára vágott géppapírt ragasztottam a CD és a szalvéta közé. Majd míg száradt, pár vaskos könyvvel, nehéz edénnyel lesúlyoztam, hogy még véletlenül se pöndörödjön fel a papírom. Így persze a korongok közepét sem kellett külön leragasztani, felesleges volt.
*Ahelyett hogy 2 CD-t ragasztottam volna össze, elkészítettem először a lemez egyik felét, majd száradás után ugyanúgy jártam el a másik felével. A kettő nekem együtt túl vastag, és nehéz volt. (A szalag megintcsak nem tartotta meg)
*Miután felkerültek a minták, újra átkentem az egészet ragasztóval, vagy valamilyen fényes lakkal, amibe finom szemcséjű csillámport is kevertem, így mikor fény éri őket, sejtelmesen csillognak.


+ Egy kis közérdekű: Egy hét múlva véget ér a karácsonyi játék. Aki eddig nem jelentkezett, az még megteheti, aki pedig már megtette, azt kérem ellenőrizze, hogy minden feltétel teljesült-e, mert különben nem fogadom el a jelentkezését.

2 megjegyzés:

  1. Ez tök jó ötlet, nagyon szépek lettek a lemezek!:)

    VálaszTörlés
  2. Ezek nagyon jól néznek ki! És szeretem az újrahasznosítást... ez is egy remek ötlet!

    VálaszTörlés